Carmanyoles per anar a comprar

Les funcions basiques dels envasos han de ser conservar, protegir i informar sobre el producte. Actualment, però, passa tot el contrari: l’objectiu principal dels embolcalls és principalment incitar a la compra mitjancant tecniques publicitaries.

Amb aquesta intenció el mercat ha estat envait per productes sobreempaquetats, embolcalls superflus, productes i envasos d’usar i llencar… que, de mica en mica, han anat desplacant les vendes a granel i els envasos de vidre reutilitzable.

Actualment al mercat trobem diferents tipus de safates de plàstic; les més comuns són de poliestirè (pórex), polipro- pilè (PP) i polietilè tereftalat (PET).

Les safates de pórex fetes a partir de poliestirè contenen un 98% d’aire i un 2% de poliestirè.

Quant al reciclatge, actual ment la recuperació d’aquestes safates és pràcticament nul·la.

Evitem el consum de plàstic innecessari. Triem envasos retornables.

Bosses sense nansa reutilitzables

Les bitsy bags són bosses sense nanses per dir adéu al plàstic de manera senzilla, moderna i fàcil de fer servir.

Les bosses de plàstic són pràctiques, però tenen un ús temporal i, cada cop que n’utilitzem una, augmenta el nivell de contaminació del fons marí. Cada any, només a Europa, més de 50.000 milions de bosses de plàstic acaben al contenidor de rebuig, fet que contribueix a l’ascens de la pol·lució.

Font: http://www.bitsybags.com

Portaentrepans

El porta entrepans reutilitzable, ajustable, plegable i rentable

Adéu als embolcalls d’un sol ús. Aquest és el teu porta entrepans ecològic per menjar fora de casa. El seu tancament fàcil l’ajusta a qualsevol aliment (sandwich, fruita…). És molt pràctic, lleuger, es pot rentar i serveix d’estovalles. Perquè el puguis reutilitzar i gaudir una vegada darrera l’altra.

Font: rolleat.com

Gots reutilitzables

Una manera d’estalviar molts residus en una festa o un acte és establir un sistema de lloguer de gots reutilitzables que permeti evitar l’ús de gots de plàstic d’usar i llençar.

Copa menstrual

En el mercat existeixen diverses empreses que comercialitzen copes menstruals. Mooncup, amb seu a Brighton (Anglaterra), va ser la primera fabricada amb silicona de qualitat mèdica (actual material estàndard per a copes menstruals), en 2002. Per tant, és la copa de silicona més veterana i amb experiència contrastada de les existents en el mercat. Des de llavors han aparegut i segueixen apareixent altres marques, fabricant-se actualment ja en tots els continents.

En Vermella Copa de Luna apostem lliurement i decididament per Mooncup -no tenim “contracte d’exclusivitat” ni res semblant-, per la suma de diversos motius:

  1. Per la seva reconeguda ètica empresarial (primer fabricant de proteccions sanitàries en el món certificat com a Empresa Ética).
  2. Per tractar-se d’una petita empresa, formada per 10 dones, que solament comercialitza copes menstruals.
  3. Per mantenir la seva producció a nivell local i en un lloc molt proper, a escala global, a la Península Ibèrica (comarca d’Herefordshire, terç sud d’Anglaterra), amb el consegüent estalvi energètic en el transport i manteniment de determinades sociolaborals . El lloc de fabricació de qualsevol producte es pot consultar buscant el “fet en …” del packaging, encara que aquesta informació no sempre s’ofereix a les webs.
  4. Si bé la matèria primera (quartz-sílice) prové d’Alemanya, el cicle integral del producte continua presentant un escàsíssim impacte mediambiental:

El silici, del que prové la silicona, és el segon element més abundant a la cort terrestre.

Els envasos i els suports promocionals de Mooncup utilitzen les opcions més ecològiques (paper-cartró reciclat i bosses de cotó biològic crudo -sin blanquejar- i de comerç just) i s’evita l’ús indiscriminat de materials promocionals.

A més de ser reutilitzable, cada copa produïda té una llarga vida d’ús (diversos anys).

  1. Per no utilitzar productes d’origen animal en la seva fabricació i investigació (certificat per la Societat Vegetariana -Societat Vegana britànica-, visible en el packaging).
  2. Per no realitzar publicitat agressiva ni utilitzar models de “dona perfecta”.
  3. Per no fomentar el consumisme o “eco-consumisme”, que se concreta en:

No comercialitzar superfluitats accessòries: toallitas o pastilles esterilitzants, jabones especials, gels, cremes lubrificants … A més de suposar un gasto major, implica un consum innecessari de petits envasos i augmenten els recursos utilitzats en el seu transport. Considerem que l’esterilització és opcional o indispensable, que serveix qualsevol soap sense perfum ni detergent i que, en cas de necessitat, unes gotes d’oliva d’oliva són un excel·lent lubricant.

No sumar-se a una certa tendència a llançar una línia de copes de colors, que suposa un procés i uns recursos extra utilitzats en la seva producció, amb alguns tints de composició incierta (i efectes desconeguts), tractant-se només d’una qüestió estètica i totalment innecessària (¡ se liva per dins!).

Tot i que la gran majoria d’usuaris de Mooncup estan molt satisfets amb el producte, algunes usuàries havien comentat que preferien altres marques per la seva major flexibilitat i tènue. El 2010 es va redissenyar el Mooncup, després de 8 anys de presència en el mercat i la recopilació d’experiències d’usuaris. Des de llavors és equiparable a les més fines i flexibles del mercat. Amb tot, Mooncup no recomana a les usuàries del model anterior (utilitzat per milers de dones des de 2002) substituir el seu copa per una nova (les diferències són mínimes). Aquesta política és una demostració més de l’exemplar compromís de Mooncup amb l’ètica i la sostenibilitat.

Font: Red Copa de Luna http://www.redcopadeluna.org

Bolquers reutilitzables

Mi historia empieza cuando, colaborando como voluntaria en organizaciones benéficas, familias con necesidades básicas que no podían atender, venían y pedían dinero para las más urgentes, entre ellas, la compra de pañales.

¿Cómo iban a gastar más de 1000€ en pañales, cuando no podían ni comprar los alimentos indispensables? Además, no me gustaba la idea de llenar la basura de residuos que tardan siglos en degradarse ni la de las constantes dermatitis en la piel de los bebés por todos los productos químicos que llevan… Necesitaba una solución que a mi entender ya existía, pues yo crié a siete hijos con pañales de tela. Así que les decía que los usaran, pero no los encontraban en ningún sitio.

Yo misma fui a preguntar a un montón de tiendas y farmacias de Reus y no encontré nada. Me tomaron por una anciana despistada que no sabe que los pañales se compran en el super y se tiran. Me fui a casa frustrada y, como sabía coser, me puse manos a la obra. ¡Que no existe…! ¡Lo sabré yo! Y aquí empezó todo.

Cuando lo tuve hecho, a mi familia le gustó tanto que uno de mis yernos me animó a patentarlo. Además, lo presentamos a los “V Premios Reus a la Creación de Empresas” y ¡quedé finalista! La condición era ir a la universidad a un curso de administración de empresas. Me hacía mucha ilusión coger cada día el autobús para ir allí. Una vez una pasajera me avisó de que creía que me equivocaba de parada, que la del hospital era la siguiente, pero yo le contesté que no, que iba a la universidad 🙂

Hoy ya hace 5 años que me metí en este lío, he contado con la ayuda de mis hijos, especialmente de mis 3 hijas.

Font: https://www.adznadons.com