Jø Søc Cøcø

Jø Søc Cøcø promou l’estil de vida Residu Zero connectant accions individuals de consum responsable, donant veu a aquesta onada a partir d’experiències humanes i positives; i apropant la reutilització des d’una vessant empàtica, amb les seves contradiccions, emocions, ganes, desànim, humor, ironia, empenta, etc.

Jø Søc Cøcø és una campanya de Rezero – Fundació per la Prevenció de Residus i el Consum.

Jo sóc consum conscient

4 milions de tones de residus a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament. Amb #JøSócCøcø, Rezero vol amplificar les seves experiències positives individuals per connectar-es entre sí i posar-les en valor.

A través de diverses històries i experiències pràctiques, us convidem amb la campanya cønsum cønscient a posar-vos en la pell dels protagonistes, totes elles consumidors conscients o cøcøs, i a ser partícips de les seves aventures.

L’escenari és una realitat en què algunes pràctiques residu zero i l’ús de productes o serveis, per ara minoritaris, són normals i quotidians.

És el cas, per exemple, de l’aprofitament alimentari, la reparació dels aparells electrònics per allargar-ne la vida, l’ús de la copa menstrual o la compra a granel.

La campanya cøcø vol contribuir a oferir noves perspectives de futur amb la suma de més ciutadans i productors coco i reclamar una estructura política i una normativa que facilitin aquest camí.

Rezero, entitat sense ànim de lucre que lluita des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb els agents socials i econòmics del país. La campanya Jo Soc Coco vol contribuir a la normalització de l’ús d’elements que no produeixen residus.

La campanya compta amb la col·laboració de l’Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, així com el suport de les empreses i entitats MOONCUP, Roll’eat, Valira, Bitsybags i la revista Opcions.